Wednesday, January 27, 2010

Pengunaan Nama Allah


Firman Allah "Sesungguhnya Yahudi dan Nasrani ( Kristian ) tidak akan redha dengan kamu sehingga kamu mengikut cara hidup mereka. Katakanlah, cukup petunjuk ALLAH bagi kami. Tetapi,jika kamu menuruti Yahudi & Nasarani setelah datang 'ilmu (Al Quran) kepada kamu, maka tiada lah petunjuk dan bantuan Aku bagi kamu"

Al Baqarah:120.


Merujuk kepada isu Pengunaan Nama Allah oleh pihak gereja.Saya merasakan isu ini isu lama yang cuba yang cuba dituntutut pada ketika suasana politik dirasakan mengizinkan berbuat sedemikian.
Jika kita fahami ayat diatas kita sebagai umat islam perlulah berwaspada dengan golongan kafir terutamanya Yahudi dan Nasara ( kristian ).Waspada ini bukanlah beerti kita bermusuh dengan mereka tetapi kita perlu mempunyai batas-batas kepercayaan kepada mereka.Persengkataan politik sesama kita harus tidak melampaui pekara-pekara yang membabitkan kesucian agama.Bedasarkan kepada fakta kronologi , kes ini bermula pada 19.05.1986 apabila KDN menghantar surat agar Pihak Herald menghentikan pengunaan Nama Allah secara tidak sah dalam terbitan mereka.Namun meraka hanya mencabar KDN di mahkamah pada 19.03.2008 .Iaitu seminggu selepas keputusan PRU ke 12.Mengapa ?

Saya yakin sebenarnya pihak Herald ada agenda dan konspirasi besar lebih daripada itu yang menjadi perancangan mereka.

Mengapa mereka beriya-iya mahu menggunakan nama ALLAH bagi kristian versi Melayu? Sedangkan Kalau Bible yasng dicetak Di Eropah yang peduduknya majority kristian Tidak menggunakan Allah sebagai ganti nama god ?
Bahkan kalau kita merujuk The Hutchinson Encyclopedia (muka surat 27), perkataan ALLAH ditafsirkan sebagai, "ALLAH: Islamic name for God". Begitu juga kalau kita merujuk kepada Encycopedia Brittanica, Wikipedia dan lain-lain. Adalah jelas nama ALLAH dikaitkan dengan Tuhan Yang Satu, Tuhan umat Islam.


Faktanya sudah tentu ada agenda halus untuk Tujuan Dakyah Kristian kepada golongan umat islam yang cetek kefahaman agama .
Disamping itu saya yakin ini adalah antara agenda jahat golongan yg memperjuangkan penubuhan Suruhanjaya Antara Agama atau IFC dalam negara ini. Perjuangan mereka adalah untuk menyamaratakan semua agama. Setelah gagal dizaman Pak lah , mereka lakukan pelbagai cara untuk menghidupkan isu IFC dengan mencetuskan pelbagai isu dengan tujuan menunjukkan betapa pentingnya IFC ini ditubuhkan, menjadi medan dialog dan perbincangan kononnya bagi menyelesaikan isu-isu agama yang mereka sendiri reka dan cetuskan.

Kini ada diantara kita umat Islam yang terpengaruh atas alasan keadilan sudah terperangkap dengan mainan halus ini. Sudah ada diantara kita mula mengangguk kepala membenakan pengunaan nanma Allah.Tak kurang juga ramai umat islam yang tak kisah apa akan jadi.Bila anak meraka murtad baru nak kisah cari ulamak dan ustaz.

Sedarlah sahabat ku sekalian , Pengunaan nama Allah adalah kesinambungan daripada siri-siri usaha untuk menyesatkan kita umat Islam. Tujuan besar mereka adalah meletakkan Islam sama dengan agama lain.

Arkitek penjajahan Inggeris di rantau ini, Stamford Raffles tidak datang hanya untuk mengaut kekayaan, tetapi juga datang dengan misi dan cita-cita pengembangan Bible Society. Kegiatan menyebarkan agama Kristian di kalangan pribumi Melayu itu dilakukan atas nama “...cultivating the waste and barren soil of the native mind”.
Usaha mengkristiankan orang Melayu telah dilakukan dengan bersungguh-sungguh, termasuk dengan menterjemahkan Bible ke dalam bahasa Melayu. Untuk itu mereka telah mendapatkan khidmat Abdullah Munsyi. Bagaimanapun orang tua kita dahulu berpegang kuat dengan Islam.

Malah Perlembagaan Negara sendiri meletakkan Islam ditempat yang tinggi dan mulia. Islam dijadikan agama persekutuan, dan institusi-institusi Islam diberi tempat dalam Perlembagaan, daripada masjid, sekolah, hingga ke mahkamah syariah. Malah undang-undang Islam tidak boleh disentuh oleh sesiapa pun walaupun perlembagaan atau undang-undang negara digantung dalam keadaan darurat.

Mereka telah berjaya lakukannya di Indonesia apabila Sukarno menerima dan melaksanakan Dasar Pancasila hingga agama semua dianggap sama. Disebabkan agama semua sama, maka tuhannya juga perlu sama. Maka jadilah nama ALLAH yg Esa menjadi nama tuhan kristian dan agama lain. Sehinga muncullah gereja dimerata Indonesia dengan nama Rumah ALLAH Pengasih. Hinggakan bila mati poun disebut "Allahyarham Paulus telah kembali ke rahmat ALLAH, semoga dia mendapat tempat didalam syurga ALLAh berserta Anaknya AlMasih dan Bunda Maryam. Mari kita adakan acara selawat (koir) untuk memperingati Allahyarham"-sedangkan Paulus simati itu sebenarnya kristian. Begitulah celarunya masyarakat disana.

Bangunlah sahabat ku dalam mempertahankan sekumit kuasa yang ada ini,kita yakin golongan ini akan terus membuat provokasi dengan membakar rumah ibadat.Namun kita tetap akan mengunakan saluran kekuatan politik kita utuk mempertahankannya.

Wahai semua sedara ku semuslim ,Buangkan sengketa kepartisan .Marilah bersatu hati dalam isu ini demi umat islam yang tercinta.

No comments:

Post a Comment